WIADOMOŚCI

Pirelli pracuje nad poprawą oznaczenia opon
Pirelli pracuje nad poprawą oznaczenia opon
Paul Hembery z firmy Pirelli, zapewnił, że jego firma cały czas pracuje nad poprawą sposobu znakowania poszczególnych rodzajów opon.
baner_rbr_v3.jpg
Powracając do Formuły 1 włoska firma zdecydowała się rozróżniać mieszanki opon kolorami, jednak kibice na torze, jak i przed telewizorami cały czas mają problemy z bezproblemowym rozróżnieniem typów mieszanek, zwłaszcza podczas tych wyścigów, w których Pirelli dostarcza średnią [biała] i twardą [srebrna] mieszankę.

„Uważam, że musimy wprowadzić większą różnorodność i poprawić oznaczenia, na pewno w twardej i średniej mieszance, które mają srebrną i białą etykietę” mówił Paul Hembery z Pirelli.

„Musimy więc je lepiej rozróżnić i dodać więcej koloru, tak aby opony były łatwo rozpoznawalne gdy się obracają. Pracujemy nad tym. Nie mamy jeszcze rozwiązania, ale być może uda nam się zorganizować konkurs dla ludzi, aby mogli wybrać kolory mieszanek na przyszły rok.”

Hembery zaznaczył, że podstawowym problemem, który trzeba rozwiązać jest opracowanie technologii takiego nanoszenia kolorów na profil opony, aby ten był odporny na ścieranie i jazdę po krawężnikach.

Firma Pirelli obecnie używa do tego celu specjalnych naklejek, przez co zdaniem Hemberego nie ma możliwości wyprodukowania opony, która podczas zbliżającego się nocnego GP Singapuru miałaby wstrzyknięty pigment fluorescencyjny w swoim oznaczeniu.

Szef Pirelli ds. sportów motorowych w swoim wywiadzie, wykluczył także zaproponowaną kilka miesięcy temu propozycję stworzenia na przyszły rok opony kwalifikacyjnej.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
fanAlonso=pziom

15.09.2011 14:01

0

moga zrobic tak jak bridgestone i ni byloby klopotu


avatar
marcin_114

15.09.2011 14:44

0

Masz 100% racji i nie było by: Opona twarda czyli miękka.


avatar
athelas

15.09.2011 16:06

0

2. Ale przy Bridgestonach też tak było, tylko o tym nie byliśmy informowani. Teraz mamy większą przejrzystość jeśli chodzi o opony i mi się to bardzo podoba. Wiem na którym torze używa się jakich mieszanek. Moim zdaniem tak jak jest teraz jest super, twarda opona i tak znika po tym sezonie więc nie ma problemu. Ja miałem problemy z odróżnieniem w Australii, ale teraz? Jest rozwiązane to dobrze.


avatar
TommyRMF1

15.09.2011 16:14

0

Jakie opony będą w Singapurze ?


avatar
hubertus

15.09.2011 16:17

0

skoro mozna wyprodukowac gumę w dowolnym kolorze - to niech cała opona taka bedzie


avatar
LeX IcoN

15.09.2011 16:39

0

"Pracujemy nad tym. Nie mamy jeszcze rozwiązania, ale być może uda nam się zorganizować konkurs dla ludzi" Bez jaj... Dobór koloru to taka ciężka praca? 5 minut wystarczy by wymyslic np kolor różowy, seledynowy, turkusowy co znacznie ułatwi rozróżnianie mieszanek a Ci sie rok męczą


avatar
sliwa007

15.09.2011 17:34

0

Gratuluje Pirelli błyskotliwości, sezon na wykończeniu a oni mówią że pracują nad tym. Już po prezentacji oznakowania opon wiedziałem że to nie zda egzaminu. Ludzie w Pirelli żeby dojść do takiego wniosku potrzebowali kilkanaście wyscigów a teraz nad tym "pracują". Ciekawe...


avatar
szerter

15.09.2011 18:49

0

6. LeX IcoN- taaa... może łososiowy?


avatar
bednara1998

15.09.2011 19:49

0

"Nie mamy jeszcze rozwiązania, ale być może uda nam się zorganizować konkurs dla ludzi" -no przecież nie dla zwierząt Lepiej by było gdyby powiedział: Nie mamy jeszcze rozwiązania, ale być może uda nam się zorganizować konkurs dla kibiców"


avatar
athelas

15.09.2011 19:55

0

4. Soft i Super-Soft. Jeśli tak was wkurza "twarda czyli miękka" to poprawniej jest mówić zestaw GŁÓWNY (twardszy) lub ALTERNATYWNY (bardziej miękki). Niestety panowie Borowczyk i Kochański jakoś tego nie wiedzą...


avatar
bartek1515

15.09.2011 20:23

0

@10 Oni bardziej skłonni są używać określeń po angielsku tzn. Option i Prime ;) A co do tematu to myślę, że oznaczenia powinny być już dawno gotowe (czyt.nie powinno być z nimi problemu). Ale skoro nadal nie mogą się z tym uporać, to widocznie głębiej coś leży o czym nie chcą powiedzieć (?), bo nie wyobrażam sobie sytuacji gdy sztab ludzi nie potrafi wymyśleć skutecznego oznaczenia opon.


avatar
athelas

15.09.2011 20:30

0

11. Nie słyszałem za często by mówili po agielsku. Raczej określają miękka i twardsza. A podane określenie przeze mnie to właśnie luźne tłumaczenie tych "Primes" i "Options".


avatar
bartek1515

15.09.2011 20:44

0

@12 Myślę, że nazewnictwo nie ma większego znaczenia, gdy widz wie o które opony chodzi. Jeśli nie używają "fachowych" określeń to oni narażają się na ewentualny niedosyt zaawansowanego (!) widza podczas transmisji. Mi wystarczy jeśli mówią miękka i twardsza, resztę można uzupełnić sobie samemu widząc kolor. Możliwe, że nie chcą się też powtarzać ale to już inny temat. Pozdr ;)


avatar
FTS

16.09.2011 00:43

0

@ 8. szerter łososiowy to smak tak jak brzoskwiniowy :)


avatar
robtusiek

16.09.2011 09:48

0

"może uda nam się zorganizować konkurs dla ludzi, aby mogli wybrać kolory mieszanek na przyszły rok"...ja proponuję aby dzieci wybrały bolid Ferrari na przeszły sezon, i wydech LRGP, oraz ludzi dla Williams, układ kierowniczy dla Trullego;) więcej takich konkursów z dziecmi.


avatar
szerter

16.09.2011 10:58

0

14. FTS - teraz legendarne powiedzenie walerus-a nabierze nowego sensu...


avatar
TomPo

16.09.2011 12:58

0

A ja dalej jestem za tym żeby znieść ten bezsensowny przepis konieczności korzystania z obydwu mieszanek? Na cholerę to? Po to żeby było "ciekawiej" bo każdy musi PITa zaliczyć? Button cały wyścig na jednym komplecie twardych a HAM na 3x miękkich, niech jeżdżą na czym chcą (z wyboru na dany wyścig).


avatar
athelas

16.09.2011 14:17

0

17. Też racja, dałbym zespołom wszystkie 4 mieszanki i bez wymuszonego pitu i byśmy zobaczyli co kto wymyśli.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu